جایگاه نیم فصل لیگ برتری‌های استان مشخص می‌شود

جایگاه نیم فصل لیگ برتری‌های استان مشخص می‌شود

تراکتور به دنبال پنجمین برد
امسال تراکتورسازی ضعیف ترین نیم فصل خود را در لیگ برتر سپری کرد، به طوری‌که برای اولین بار در مقاطعی در رده پایین‌تر از تیم‌های دیگر استان ایستاد. تراکتورسازی بازی برده هفته گذشته با صنعت نفت آبادان را نیز با اشتباه داوری در گرفتن پنالتی با تساوی یک - یک تعویض کرد تا به جای 3 امتیاز ارزشمند با یک امتیاز به تبریز برگردد.
تیم اول تبریز اکنون با 4 برد، 4 تساوی و 6 باخت 16 امتیازی است و در رده یازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است. تراکتورسازان این هفته نیز باید به مصاف تیم دیگری از خوزستان بروند و از فولاد خوزستان در تبریز میزبانی می‌کنند.
 فولاد در هفته‌های اخیر بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشته است و هفته گذشته نیز موفق شد تا سپیدرود رشت را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد و با کسب 26 امتیاز به رده سوم جدول صعود کند. این صعود باعث شد تا فولادی‌ها نیز خود را به عنوان مدعی قهرمانی لیگ برتر معرفی کنند.
تراکتورسازی در بازی گذشته، منطقی تر از هفته‌های گذشته به میدان رفت و نبود «مهدی کیانی» کمتر احساس شد. کیانی در بازی فردا نیز محروم است و باید چینش بازیکنان همانند بازی گذشته طوری باشد که نبود این بازیکن کلیدی، لطمه ای به کار تیم در فازهای دفاعی و حمله وارد نکند.
تراکتورسازی در این بازی نیز ممکن است با ترکیبی شبیه بازی قبل به میدان برود. در این میان نبود «سینا عشوری» در ترکیب اصلی بازی هفته گذشته مشخص نبود و ممکن است عشوری را در این بازی دوباره در خط دفاعی یا هافبک تراکتورسازان ببینیم.
تراکتورسازی در حال حاضر 14 گل زده و 17 گل خورده در کارنامه دارد و وضعیت آماری این تیم پایین‌تر از حریف خوزستانی است. فولادی‌ها در طول 14 هفته بازی توانسته‌اند 16 گل زده و 11 گل خورده داشته باشند.
بر همین اساس قدرت هجومی دو تیم نزدیک به هم ارزیابی می‌شود اما فولاد، تیمی است که به راحتی گل نمی‌خورد و آمار بسیار پایین این تیم نسبت به تراکتورسازان، مشخص می‌کند که تبریزی‌ها کار سختی را برای گلزنی در این بازی خواهند داشت.
 اگرچه تراکتورسازی در زمین خود و در مقابل هوادارانش بازی می‌کند اما کیفیت نامناسب چمن یادگار امام (ره) باعث می‌شود که این تیم نتواند تمام توان تکنیکی و تاکتیکی خود را در زمین پیاده کند.
تراکتورسازی برای بهبود وضعیت خود به این 3 امتیاز نیاز دارد. این تیم در صورت برد می‌تواند نیم فصل را در رده‌های 7 تا 10 به پایان ببرد اما باخت یا تساوی حتی می‌تواند جایگاه این تیم را تا رده‌های 12 و 13 نیز پایین بیاورد تا تیم محبوب تبریز در رده‌های انتهایی به کار خود در نیم فصل پایان دهد.
قرمزپوشان تبریز بعد از این بازی نیز کار بسیار سختی را در پیش دارند. این تیم باید در تعطیلات نیم فصل بازی جام حذفی را در مقابل سومین تیم خوزستانی یعنی استقلال خوزستان انجام دهد که برای هر دو تیم حکم بازی مرگ و زندگی را دارد. همچنین تراکتوری‌ها بعد از دو فصل محرومیت، در نقل و انتقالات زمستانی به دنبال خرید 6 بازیکن و ترمیم تیم خواهند بود و هفته‌های پرتنشی برای هواداران و باشگاه در پیش خواهد بود.

نیم نگاهی به گسترش احیا شده
گسترش فولاد در بازی هفته گذشته موفق شد تا با نتیجه 3 بر یک سایپا را شکست دهد و به سه امتیاز با ارزش دست پیدا کند. این بازی برای گسترش فولاد امیدوار کننده بود و علاوه بر این‌که جایگاه جدولی این تیم را بهبود بخشید، باعث شد تا امیدواری‌ها برای احیای آبی پوشان تبریزی بیشتر شود. گسترش فولاد با این برد پرگل موفق شد 17 امتیازی شود و به رده 9 جدول صعود کند.
به نظر می‌رسد که انتخاب «فیروز کریمی» به جای «لوکا بوناچیچ» انتخاب مناسبی بوده است. اگرچه کریمی در اولین بازی مغلوب پیکان شد اما نمایش شاگردانش، نوید  نتایج بهتر در بازی‌های بعدی را می‌داد. یک هفته بعد از نخستین باخت، گسترش در خانه، سپاهان را متوقف کرد و پس از آن روند پیروزی‌های این تیم تبریزی آغاز شد.
 آنها در ابتدا صنعت نفت را در آبادان شکست دادند و پس از آن بر آبی پوشان خوزستان غلبه کردند و سپس با 2 گل بازی را به استقلال تهران واگذار کردند. اما اوج هنر شاگردان کریمی مقابل سایپا بود. گسترش فولاد از زمان حضور کریمی، صعود 7 پله ای را در جدول رده‌بندی تجربه کرده است.

بازی با تیم‎ِ در اوج
گسترش فولاد این هفته نیز باید در مشهد به مصاف پدیده ای برود که این روزها در اوج قرار دارد و هفته گذشته نیز موفق شد تا دیگر تیم مشهدی یعنی سیاه جامگان را در مشهد با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد. پدیده هم اکنون با 24 امتیاز در رده 5 جدول قرار دارد و وضعیت آماری این تیم به مراتب بهتر از گسترش فولاد است؛ به عنوان مثال، پدیده با 25 گل زده بهترین تیم لیگ برتر از نظر هجومی محسوب می‌شود و تعداد گل‌های خورده این تیم نیز پایین‌تر از سایر تیم هاست.http://ostani.hamshahrilinks.org/Ostan/Iran/AzarbayjanSharghi/Contents/%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%86%DB%8C%D9%85-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D9%84%DB%8C%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF?magazineid=


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : یعقوب کامرانی
ت : پنج شنبه 16 آذر 1396


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.